fredag den 30. december 2011

X-mas Break!

Okay så siden sidst jeg skrev har jeg haft min første thanksgiving og amerikanske jul, hvilket var meget anderledes. Til Thanksgiving kørte Kris og jeg hen til hendes far og mama Sue's hus hvor vi fik alt maden vi havde lavet pakket ind i en bil (jeg havde bagt en pæretærte som mit danske bidrag til måltidet), og derefter kørte vi samlet til Abilene, hvor Sue's søster bor, for at holde thanksgiving med hendes familie. Efter at have hilst på alle og færdiggjort den friturestegte kalkun (Texas you know:p) satte vi os til bords og bad bordbøn -Kris' far stod for bønnen, hvori han takkede for året der var gået, at vi alle var her i dag, at vi var blessed og for at jeg nu var en del af familien /den del rørte mig virkelig!)- og så begyndte vi ellers bare at spise al maden. Da vi var færdige og propmætte delte vi os op i to grupper, den ene var dem der ville se the dallas cowboys game (det er en tradition at se det thanksgiving) og den anden dem der ville hygge og spille bordspil. Da der var halvleg i kampen rejste alle mændene sig og var klar til en turkey sandwich.. -som om de ikke allerede havde spist nok for de næste 3 uger... Klokken 8 kørte vi hjem ad igen.
Natten mellem thanksgiving og den næste dag (fredag) er det black friday, og vi skulle egentlig have været ude og opleve det, meeeen jeg var sååå træt og jeg manglede ikke rigtigt noget , så det sprang vi over og gik i seng ;)
Jeg kan ikke huske om jeg fortalte det før, men jeg kom på skolens fodbold hold. På tirsday har vi vores første kamp og jeg er så spændt! vi havde en snak individuelt med Coach Parham og han sagde at jeg havde en starting position, så jeg blev vildt glad! Det betyder at jeg starter på banen og ikke skal sidde på bænken mens de andre spiller. Indtil nu er der kun 6 som har fået starting position så det gjorde det bare endnu bedre! I dag spillede vi en "for sjov kamp" mod varsity og vi var alle lidt bange for at de ville tæske os... men kampen endte uafgjort 1-1! Men gud hvor var varsity gode!!! Jeg er så glad for at det er (som vores coach siger) det bedste hold vi nogensinde vil spille i mod (og når vi spiller mod dem er det jo ikke officielt) :D Vi har trænet de sidste 3 dage, selvom det er ferie (vi fik kun 6 dages ferie fra foldbold) og så er der træning storts set hver dag i resten af ferien, undtagen de dage vi spiller kamp..

I dag red jeg også western for første gang!!! Det var meget interessant, men maaaan den western saddel var anderledes! Jeg glæder mig til at vi får Jay igang så jeg kan begynde at ride hende (Valerie og jeg longerede hende  i går, og så snart vi får sadlen passet kan jeg starte), men indtil da hygger jeg mig med Alessandra og rider sammen med hende på hendes værtsfamilies heste :D
Jul herovre var meget anderledes! Julen sneg sig ind på mig i år, det er sikkert fordi det først er begyndt at være vinter agtigt i den sidste måneds tid (selv om vi hele denne uge har haft mellem 20 og 27 grader).  Jeg kom kun halvt i jule stemning i år, julekalenderen i tv manglede ligesom for at det var rigtig jul, men hvad der fik mig lidt i jule stemning var min mors advents gaver, kalenderlys og chokolade julekalender, som hun sendte mig. Plus Kris havde også købt adventsgaver til mig :D Jeg elsker virkelig mine to familier (danske og amerikanske) de gør alt for at sørge for at jeg får et super fedt år! Og tro mig det har jeg!
Et par uger før jul brugte vi en hel weekend på at bage julekager.. 400 stk. og de skulle alle dekoreres med glassur og jeg skulle putte krymmelen på i en specielt mønster med en pincet, tro mig det var kedeligt arbejde.. men vi fik dem lavet (selv om vi ikke engang selv kunne spise ret mange, for de bliver alle sendt ud til familie medlemmer.....) En uge før jul tog vi i kirke og så et syngende juletræ med kris' far og mama sue (et kæmpejuletræ hvor koret er proppet ind i ) og det var en fed oplevelse! Kirker herovre er godt nok anderledes, herovre har de lysshows, kæmpe projecters etc.! Juleaften tog vi i kirke med Kris' mor og Ken hvor vi tog til lys-gudstjeneste (vi fik en lys som vi stod med). Det derimod mindede meget om en dansk kirke og hvordan de gør det der hjemme. Bagefter tog vi hjem til deres hus, spiste og udvekslede gaver.
Søndag før jul havde vi Familien Phillips jule morgenmad som vi stod op tidligt og fik gjort klar! Så ankom kris' bor og hand familie og hendes far og sue. Efter at vi havde spist den kæmpe morgenmad (som bla bestod af scramble eggs, bacon, kartoffel rösti, fryed muslinger osv.) gik vi udenfor og fløj med træfly. Det er en familie tradition (ligesom at spise fryed muslinger er) i phillips familien, og men konkurrer i hven der flyver længst og i hvem der kan lave flest loops -jeg vandt "hvem der flyver længst" konkurrencen :D derefter fik vi julesokker fyldt med godter og vores julegaver :D
Dagen før jul tog jeg hen til Asta og Valeries hus og Asta og jeg kogte klejner, men val bagte en masse andre godter :p Så vi var endelig klar til jul!!!!!!!!
Juledag vågnede jeg op klokken 8 og vi fik klargjort christmas breakfast til at PJ kom hjem fra arbejde. Så vi spiste og derefter åbnede vi julegaver. Jeg har ikke tænkt mig at side og remse alt op men jeg fik bla. cowboy boots (så nu er jeg en rigtig texas cowgirl!) og en masse sportstøj.
Jeg fik pakkerne fra DK i går, de var blevet væk i poste, men endelig nåede de frem, og jeg blev såå glad ! Elsker dem!
I morgen er det nytår og jeg glæder mig så meget!!! Selv om det ikke bliver det samme... for her i usa er det ikke lovligt at fyre fyrværkeri af + vi kan ikke drikke.. ikke engang champagne.. hmm nå men det skal nok blive sjovt alligevel, for vi er en 10 stykker som holder nytår hos mig. Vi har en kæmpe bunke brænde som vi har tænkt os at brænde af i morgen og så ellers bare side derude omkring det og riste skumfiduser og hygge. Det bliver ikke en rigtig nytårsaften, men i det mindste er jeg sammen med folk som jeg holder af og har det sjovt med, og det er vel egentligt det der tæller ;)
okay nu er jeg træt og klokken over 24, + der er under 2 timer til nytår see you next year guys!
ps: har lavet risengrød og risalamande, så der var lidt dansk jul over det!
GLÆDELIG BAGJUL OG GODT NYTÅR!!!!!
-jeg er så ked af alle de mange stavefejl og grammatiske fejl, men jeg er for træt til at rette det lige nu ...

2 kommentarer:

  1. Hejsa Sweetie, dejligt med en opdatering, håber I må få en rigtig hyggelig
    nytårs aften. Vi skal være hjemme,Eva,John og Jan kommer og spiser, ingen unge mennesker i år, kun dem som kommer forbi i løbet af aftenen. Rigtig Godt Nytår til dig. Kæmpe krammer fra Mor & Co

    SvarSlet
  2. Hej Kristina. Din fars fætter Thomas læser også denne. Jeg var inde ved Dora og hørte om din tur. Lige nu skrive jeg hele blog'en ud på papir med stor skrift. Dette vil jeg sende til Dora pr. brev. Du må have en forsat god tur. Det lyder rigtigt spændende. Mvh. Thomas

    SvarSlet